Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, februára 01, 2007

O narodeninach vo firme


27. 1. 2007
Sobota

Vo firme maju zamestnanci so sebou velmi dobre vztahy a zakazdym, ked oslavuju svoje narodeniny, tak donesu pre vsetkych kolegov velku tortu, ine zakusky, limonady, vino, niekedy aj sampanske. Vtedy len poslu na distribucny list vsetkym oznam, ze o danej hodine su vsetci pri tej prilezitosti pozvani na tortu. No a vzdy sa to odohrava v nasej kancelarii. Mame tu viac priestoru, v strede okruhly stol, ktory je stale prazdny a tak si tam vedia rozlozit vsetky veci. No a tuto sobotu mi tiez dosiel taky mail. Vacsinou je to v Armencine, no ale Outlook nepodporuje to ich pismo, tak to len napisu latinskym pismom foneticky, tak ako to znie v Armencine. A da sa tam rozoznat jedno ale to najhlavnejsie slovicko „tort“. Bolo to v sobotu predpoludnim, ked hlavny manazment este nebol v praci a tak sa oslavovalo bez nich. Nahodou som mal pri sebe fotak, tak na konci najdete aj odkaz na fotky.

Inak takmer kazdy tyzden tu ma niekto narodeniny a zakazdym je aj torta. Pri 50 zamestnancoch je to prijemne. „Vsak Luki, ake by to bolo u vas pri 500 zamestnancoch... Torta kazdy den. Niekedy mozno aj dve, tri... :-)“

29. 1. 2007
Pondelok

Na dalsi den po koncerte, v pondelok, dosiel dalsi mail s tortou a tak sa aj stalo. Zeny z nasej kancelarie doniesli tortu, chacapuri (drobne pecivo z listkoveho cesta plnene slanym syrom), limonady a vino. A zase sa vsetci zamestnanci nahrnuli do nasej kancelarie. Lenze bolo to akosi ine. Nikto sa nezdal byt oslavencom a pripijali si len tak vsetci so vsetkymi. Potom mi sefka povedala, ze nikto nema narodky, ale oslavuje sa Armensky sviatok „Army day“, cize Den Armady. Je to stale 28. januar, ale tento rok to pripadlo na nedelu a tak extra den volna sa vynechal, ale drobna oslava sa predsa len konala v pondelok. A pritom som bol v nedelu s AIESECarmi a nic mi o tom nepovedali. Asi aj pochopitelne, ved to boli vsetko dievcata a tie nemaju k armade nijaky vztah, kedze sa ich povinna sluzba netyka...

Pytal som sa sefky, ze preco sa vobec taky den oslavuje, ze co je na armade take vynimocne, ze si zasluzi osobitny den a dokonca statny sviatok. A vysvetlenie: Povod ma z cias ked Armensko bolo sucastou ZSSR, kde armada velkej a silnej mocnosti ako bol byvaly Sovietsky zvaz mala svoj sviatocny den. Cize sa to nejak prenieslo aj do uz samostatneho Armenska. No a dalsi dovod, taky mensi... Tento den sa tu povazuje za urcitu kompenzaciu chybajuceho dna muzov. Kedze celosvetovo sa ustalil Medzinarodny Den Zien na 8. marec, neznejsie pohlavie ma „svoj den“, ale muzi ho nemaju, a tak sa Den armady povazuje tak trochu aj za den muzov, kedze povinna sluzba sa ich vsetkych tyka a je to ako osud, uniknut mu je velmi tazke a kazdy tym musi prejst az na par „stastlivcov“. Uz som o tom pisal.

Preto to dohodli zeny z nasej kancelarie. Vsetky sa poobliekali a isli prec a ked sa vratili, mali so sebou velku tortu a vsetky tie ostatne veci. Urobili to kvoli spolocnej oslave a aj kvoli muzom vo firme. Pekne od nich.

31. 1. 2007
Streda

Normalny pracovny den uprostred tyzdna a zase dalsi mail o narodeninach. Tentokrat som si ho skopiroval a tu je. Sice bol len 1-riadkovy vo fonetickej armencine, ale zase sa tam da rozoznat slovicko „torta“.

Jam@ 13:30-in bolord hameceq pm-neri senjak tortik utelu.

Absolutne neviem co to znamena (urcite pozvanie na tortu), ale neviem co presne, doslova. Tu by nam mohol pomoct moj Armensky citatel, ktory teraz zije v Kosiciach a vie perfektne po slovensky. Prosim ta Areg, ak to budes citat, preloz to v komentari k tomuto clanku. Dakujem.

Areg sa mi ozval cez tento blog a som naozaj rad, ze ho vobec nasiel. Takto ma priame informacie ako cudzinec vnima jeho krajinu. Je to sice len moj osobny pohlad na veci, ale ak by sa nejak odlisoval od skutocnosti, prosim ta oprav ma. A tak sa aj ja nieco viac dozviem, tak isto ako aj ostatni citatelia tohto blogu.

Ale aby som sa vratil k teme. Cize toto bola uz tretia torta za poslednych 5 dni. Celkom dobre. A tu su fotky z tych dvoch narodeninovych oslav. V stredu som mal zase uplne nahodou so sebou fotak, pretoze nam tu rano zase snezilo a chcel som zachytit tu atmosferu. V pondelok som vsak fotak so sebou nemal. Skoda. Aj ta torta bola velmi pekna. Ale tato stredajsia, to bola doteraz ta najkrajsia spomedzi vsetkych predchadzajucich. Takmer az svadobna. Ruzicky uprostred boli z kremu a tie po obvode zo suseneho bielka.

A pridal som tam aj fotky Armenskeho konaku (brandy). Pravdaze toho najlepsieho. ARARAT, najznamejsi a najlepsi spomedzi Armenskych konakov a mozno aj na svete! Nie nadarmo sa hovori, ze Skotska whisky, Gruzinske vino a Armensky konak. Toto ma fakt nieco do seba. Hviezdicky znamenaju roky: 3 hviezdicky, cize 3-rocny konak. Ale daju sa zohnat aj 5, 7, 10, 12, 15, az 25 rocne. Aj cena stupa asi podobne. Ale na ochutnanie staci aj ten 3-rocny. Je to bomba. Vsetky ostatne konaky sa mozu schovat:-)

Menovky: ,

3 Comments:

  • At štvrtok, februára 01, 2007 10:58:00 AM, Blogger Lukas Horvath said…

    Pri 500 zamestnancoch, no kedze mame 365 dni do roka, vyslo by to v priemere 1.36 torty na den. Ale ideme sa teraz spajat, takze nas bude niekolko nasobne viac a to uz by som asi nezvladol tolko tort zjest. A druha vec, spravit tortu pre 500 ludi nie je sranda.

    Pitu davaj si tam na seba pozor, ja sice budem z australskeho jedla tucny, ale ked pridem na slovensko schudnem. Za to cukrovky sa tak lahko nezbavis :-))))

    Den Armady - myslim, ze to nepotrebuje komentar.

     
  • At piatok, februára 02, 2007 7:45:00 PM, Anonymous Anonymný said…

    Ahoj Peter. To som ja Areg. Splnim ti tvoje zelanie a prelozim tu vetu, ktorej si nerozumel. Znie takto Vsetci ste srdecne pozvani na tortu.
    Vies vo vsetkom v podstate mas pravdu, a ja o tom viem. Lenze viem aj to, ze urcite je vela peknych veci, o ktorych sa da pisat. Ale inak sa mi velmi paci ako pises. Aj tvoj humor a postrehy. Drzim ti palce.

     
  • At utorok, februára 13, 2007 4:01:00 AM, Blogger Eva Vollmannova said…

    LUKI, ty prides domov tucny???

     

Zverejnenie komentára

<< Home