Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, januára 18, 2007

O strihani

11. 1. 2007

Vecer, cestou z prace som sa zastavil v jednom kadernictve. Uz davno som si ho vsimol a planoval som tam zajst, ked nadide cas. Naposledy som sa dal strihat tesne pred odchodom a teraz po 2 mesiacoch mi uz vlasy vazne vadili, tak som tam zasiel. Mal som v zaujme sa na zaciatok len opytat ci strihaju aj panov, alebo len damy. Mojej slovencine, ani anglictine nerozumeli, tak mi pomohol jeden pan co tam sedel. On sa ma len opytal, co chcem, tak som mu povedal a on to pretlmocil. Ta pani potom zasla dozadu a vratila sa s dalsim chlapikom. Ten hned ukazal na kreslo, ze si hned mozem sadnut a pusti sa do strihania. Trochu ma to prekvapilo, lebo som planoval sa len opytat, ale ked to uz doslo az sem tak som si vyzliekol kabat, chlapik mi ho odniesol dozadu a potom ma posadil. Este som mu s pomocou toho prveho pana vysvetlil ako ma ma ostrihat a pustil sa do toho. Najprv mi dal okolo krku papier podobny toaletnemu papieru az na to, ze bol pruzny a natahoval sa, a uplene obopinal moj krk. Potom cezo mna prehodil plachtu a ten „toaletny“ papier potom prehol cez okraj tej plachty okolo mojho krku. Tymto praktickym zlepsovakom zaistil, ze sa mi za golier nedostane ani jeden jediny vlas. Fakt dobra vecicka. Aj na slovensku by take mohli zaviest.

Potom mi zacal na vlasy rozprasovat vodu, az boli uplne mokre. Ucesal ma az tak ulizane na bok s cestickou, tak ako bol ucesany aj on a uplne vsetci ostatni muzi tiez. Este mi pretlmocil, ci sa cesem na pravo, alebo na lavo, ze podla toho ma ostriha. Tak som mu povedal, ze ich chcem mat len uplne obycajne rovno dole. Tak mi znovu navlhcil vlasy a prerobil mi uces. Potom sa pustil do strihania. Pekne pomaly, precizne, postupne. Moje vlhke vlasy padali rovno dole. Nepoletovali vsade naokolo a tak ani nepotreboval plast. Mal len obycajny pulover. Postupoval velmi profesionalne, niekolko krat ma prestrihal, zo vsetkych stran, aby si bol isty, ze kazdy vlas ma rovnaku dlzku. A ked mu raz nahodou spadol hreben na zem, tak ho najprv dokladne umyl a potom pokracoval. Ked dokoncil svoje „dielo“, a poobzeral si ho z kazdej strany – niekolko krat, ci je vsetko tak, ako ma byt, zobral fen, sfukol ostrihane vlasy z plachty a osusil mi vlasy. Potom siahol po takom malickom kremiku v obale v tvare gulicky ako z katalogu nemenovanej znacky a zacal si nim natierat ruky. Myslel som, ze uz je koniec, ale nie. To nebol krem na ruky, pretoze mi ten krem co mal na rukach zacal vmasirovat do vlasov. Ked uz vazne skoncil, umyl si ruky a spytavo sa na mna pozrel a ukazal mi palec hore, ci je to OK, ci som spokojny. Hovorim mu, ze super a ukludnil som ho tiez palcom hore:-) Potom mi doniesol kabat, a este mi ho podrzal a pomohol mi ho obliect. Pytam sa kolko to bude stat. A on mi na prstoch ukazal 10. Preboha, 10 tisic dram za strihanie je dako vela. Ale potom mi hned ukazal tisicku, ze tolko to stoji. Tak som mu zaplatil. Az som bol prekvapeny, ze to stalo len 1000 dram. Za tak profesionalny pristup som cakal aj viac, ale nie 10-nasobok. Vlastne 1000 dram je asi 78 Sk, cize ta cena je porovnatelna so Slovenskom. Konecne som sa citil ako ozajstny zakaznik.

Neskor som sa dozvedel, ze v centre, kde nie je problem natrafit aj na anglicky hovoriacich ludi v kadernictve, si vypytaju aj 3000 za presne rovnaku sluzbu. Cize som obisiel celkom dobre.