Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, januára 18, 2007

O armenskej zime

18. 1. 2007

Este sa s vami musim podelit o pocasi tu v Armensku. Ako som sa dozvedel z viacerych zdrojov zo Slovenska, viem, ze tam mate teplo a ze tuto zimu este zima ani poriadne nebola a ani sneh nie. Jeden kamarat mi napisal, ze prve minusy odhaduje asi tak na november 2007:-)
V celej Europe, dokonca aj v Rusku je tuto sezonu nezvycajne teplo, iba tu, v Armensku musi byt vsetko presne naopak, pretoze tu je pre zmenu nezvycajne chladna a dlha zima. Takze som to vymakol. Ten sneh, co napadol v decembri sa este stale drzi. Par krat k nemu napadol novy, a este tu od vtedy nebolo tak teplo, ze by sa zacal topit. Vsade na chodnikoch, aj na cestach je lad, alebo sneh, alebo sneh a pod nim lad. Cize chodit treba velmi opatrne.

Toho sa v zasade drzia aj vodici marshrutiek, jazdia pomalsie a dostat sa kamkolvek trva dlhsie a vyzaduje si fakt trpezlivost a aj nutnost privstat si skor. Nastastie mna to obislo, kedze do prace chodim peso.

V noci tu je aj – 12 stupnov C, cez den podla urcitych webstranok o pocasi je + 4, ale ja tomu neverim. To by sa zacal sneh trochu topit a bolo by blato, alebo aspon taky kasovity sneh, ale nie je. Je stale krasne biely. Nemam teplomer, ale moze byt najviac okolo nuly.

Nase okna privelmi netesnia, tak vyhrievame najma nasu obyvacku, ale obcas je vecer taka zima, ze si musim dat az 3 mikiny. Bezne po veceroch nosim tricko a na nom este 2 mikiny. A to pritom kurime elektrickym radiatorom a aj pridavnym ohrievacom. Neznasam zimu. Moj otec hovorieva, ze on zas neznasa leto, ked je horuco. V zime sa da aspon obliect, ale ked je teplo, uz ste v tieni a aj tricko je uz dole a stale sa len potite a neviete co so sebou, tak sa nic neda robit. To je sice pravda, ale ja uz mam po krk, ze vo vlastnom byte musim sediet v tricku a troch mikinach, pricom kurime na plne pecky.

O kuchyni ani nehovoriac. Tam je to ako v mrazaku. Vsetky veci radsej davam do chladnicky, aby nezmrzli v kuchyni, pretoze v chladnicke je teplejsie. A to vobec neprehanam. Raz vecer som nedostatocne zavrel kohutik a trosku kvapkala voda. Na dalsi den, ked som sa vratil z prace, nasiel som v dreze asi 7 centimetrovy cencul, ktory rastol zdola hore. A na dalsi den som v kuchynskom dreze nasiel este dlhsi cencul, ktory uplne spojil drez s vodovodom. Musime si davat pozor, aby sme v rychlovarnej konvici nenechali vodu. A dufame, ze nam neroztrhne potrubie.

Tu su nejake fotky nasej zimy.

Ale ani ta zima neodradza tych 15 Mikulasov, Dedo Mrazov a ich fotografov, ktori cakaju na Republic Square na deti, aby sa s nimi vyfotili a aby potom od ich rodicov pytali nejaku tu „odmenu“. A ani prevadzkovatelov vsetkych tych automatov, kolotocov, trojkoliek, kocov tahanych konmi a podobne. Vsetky tieto „atrakcie“ cakaju na deti cely den a aj vecer. Aspon tak to bolo pocas sviatkov. Neviem ako je to uz teraz.

A co mi uz vobec nejde do hlavy, ako mozu niektori ludia susit pradlo na snurach vonku. Ked vonku je minus, moze sa vobec ta voda z pradla vyparit? Podla mna ta voda v tej latke zmrzne. Aj ta fotka ukazujuca tetu, co zbiera pradlo zo snury a vsetko to oblecenie je zmrznute a vobec sa neohyba, je ako kus plechu.

Menovky: