Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, januára 04, 2007

O sviatkoch


Podla kalendara je tu oficialnym sviatkom len 1. januar (Novy rok) a potom este 6. januar (Vianoce). Bolo mi povedane, ze oficialne sa nepracuje 1. a 2. januara, a ze je to na zvazeni firmy, ci budu pracovat od 3. do 5. Ale ako teraz vidim, asi vsade maju uplne volno a cely tento tyzden az do Vianoc povazuju za sviatky a prazdniny.

Pokusil som sa skontaktovat s nejakymi AIESECarmi, ze by sme si urobili nejaky vylet, ale vsetci su zaneprazdneni. Su bud s rodinami, na navstevach, alebo maju sami navstevy, alebo sa ucia na skusky, pretoze ich skuskove obdobie zacina 5. januara. Ano, den pred Vianocami!

Ked sa cely tento tyzden prechadzam po meste, vsade su ludia, ale aj tak ako by bolo vsetko puste. Obchody tento tyzden bezia v akomsi „nudzovom rezime“, otvorene tak na 50%, niektore su uplne zatvorene. Vo vacsine obchodov nemaju chlieb, len obycajne potraviny a alkohol. Tie obchody su otvorene asi len kvoli tomu alkoholu. V stredu som presiel 5 obchodov, kym som nasiel chlieb. Trh je zatvoreny a ten „supermarket“, kde predava asi 5 - 6 samostanych zivnostnikov je otvoreny len s dvomi predavacmi, ktori zaskakuju za ostatnych, pricom ovocie a zelenina uplne chyba. Hladal som zemiaky a nejake mandarinky. No marne. Vsetci dovolenkuju. Aj obchody v podzemi ako sa ide do metra su otvorene tak na 30%. A az dnes sa mi po dvoch dnoch konecne podarilo kupit stieraciu kartu na internet. V jednom obchode, kde sa spojili dvaja, funguje len polka a druhy dovolenkuje bez toho aby ten druhy za neho zaskakoval. Take nieco by sa u nas nemohlo stat. Stacil by tu jeden nas ozajstny super- alebo hypermarket, a vsetci tito mali zivnostnici by tu padli, pretoze okrem alkoholu tu nemaju teraz takmer nic. Ja im cas straveny s rodinou doprajem, ale raz sa aj tu vyvinie konzumna spolocnost natolko, ze si to bud nebudu moct dovolit, alebo naschval pridu o svoje zisky.

Menovky: , ,