Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, decembra 14, 2006

O predvianocnom case

14. 12. 2006
Stvrtok

Vianoce sa tu slavia len 1 den, a aj to 6. januara, ale Vianocny stromcek zvyknu stavat a ozdobit uz nikedy v polke decembra. Ze vraj kvoli dlhsej Vianocnej atmosfere. Obycajne vsak mavaju umely stromcek, ktore teraz zacinaju predavat takmer na kazdom druhom rohu a to od malych az po velke. Dokonca aj vo vacsich obchodoch sa zacinaju objavovat Vianocne stromceky. Vianoce sa naozaj blizia a predvianocnu atmosferu uz citim hlavne ked sa prechadzam ulicami plnych obchodov. Uz sa tesim na velky Vianocny strom, ktory sa bude tycit na Republic Square.

Jednoznacne to vsak budu cudne a aj smutne Vianoce a to tym, ze som daleko od svojich blizkych a tiez tym, ze tu datumy ako 24., 25. a 26. december nic neznamenaju. Cize ziadny velky zivy vianocny stromcek v obyvacke, ziadna tradicna kapustnica, ani pecena ryba a ani kolace. Uz som sa naozaj bal, ze budem musiet dokonca robit aj na nas Stedry vecer, nastastie vsak pripada na nedelu. A okrem toho som dostal pozvanie od mojej firmy na vylet prave 23 - 24. decembra. Ze vraj kvoli europskym Vianociam idu do rekreacnej oblasti Tsakhkadzor, velmi oblubeneho (a asi aj jedineho) strediska letnych aj zimnych sportov. Ale hlavne v zime je oblubene, kvoli moznosti lyzovania. No a pravdaze je tu aj dost vyznamny klastor.

Ze vraj vsetko je zabezpecene a platene firmou, len ubytko 20 USD si musim platit sam, pretoze sa zostava na noc zo soboty na nedelu. Neviem co sa tam ma diat, ale pojdem, aspon nebudem v tento den uplne sam a lepsie sa zoznamim s tymito ludmi, kedze su este stale dost odmerani. Je vsak dost pravdepodobne ze tam nebudu podavat kapustnicu, peceneho kapra a ani zemiakovy salat. Asi si to budem musiet pripravit v nedelu vecer po prichode alebo v pondelok ja sam. Tym sam myslim fakt sam, pretoze vsetci zahranicni odchadzaju domov. Petter konci svoju 6 mesacnu staz, Rajat, Claudia a Thomas zas idu sviatky domov a potom sa vracaju az v januari. Ak dovtedy nepride ten spominany stazista z Brazilie, tak to bude dost blbe.
Budem si tu varit sam pre seba. Mozno ma pridu pozriet AIESECari. Pripravit zemiakovy salat bude lahke, aj ryba sa da kupit, horsie to uz bude s kapustou. Uvidime. A kedze rura nam nefunguje, tak kolace si budem musiet kupit. Uz som si tu kupoval perniky, no takmer ako nase, aspon tie mi pripomenu Vianoce.

No a potom v januari bude zaujimave zazit druhe, tentoraz Armenske Vianoce. Ak to bude mozne. To je este daleko. Medzi tym este dokonca Silvester. To tiez neviem co budem robit, pretoze som sa dozvedel, ze domaci travia Silvester so svojimi rodinami doma a az po polnoci mozno pojdu von do mesta.

Menovky: