Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

streda, novembra 29, 2006

O firme a mojej praci

28. 11. 2006

Sourcio, firma, v ktorej pracujem, sa asi pred rokom oficialne odclenila od materkej firmy Lycos Europe. A za toto svoje kratke posobenie uz Sourcio ziskal niekolko klientov a to nie len v Armensku, ale aj v EU a USA. Portfolio sluzieb, ktore uzko suvisi s vyvojom Open Source softveru, je dost siroke. Pracuje sa tu na viacerych projektoch subezne pre viacerych klientov, pricom sa este vyvyjaju vlastne produkty. Sourcio, aj ked je este mlada firma, ma velke plany a ambicie, dokonca sa uz hovori o vstupe na burzu s cennymi papiermi. Pravdaze su to dlhodobe plany, hlavne za pomoci zahranicnych investorov, ktori pochopia, ze je tu obrovsky potencial.
Pracuje tu asi 30 ludi. Cely kolektiv je dost mlady, asi v mojom veku. Medzi tych starsich patri len CEO, veduci programoveho vyskumu, hlavny financnik a moja sefka - marketerka. Vsetci ostatni su o dost mladsi. Niektori este dokonca studuju a popri tom tu uz pracuju.
Kazdy tyzden tu je schodza celej firmy, kde sa zhrnie ako stoja jednotlive projekty, je to spojene aj s obedom pre vsetkych vo forme takeho redsieho svedskeho stola. A CEO si tymto udrzuje kontakt so vsetkymi zamestnancami, kedze su to mladi chalani a baby, tak je potrebne mat k nim iny pristup. Viac otovreny a priatelsky.
No a na jednej z tych schodzi som spocital ludi. Bolo tam okolo 15 chalanov a 12 dievcat. Neboli tam asi vsetci, ale to rozdelenie sil je dost vyrovnane. A z tych 12 dievcat a zien je jedna moja sefka, 2 su projektove manazerky, 1 sekretarka, 1 dizajnerka (ona robi dizajn vsetkeho na com sa tu pracuje, od propagacnych materialov, cez webky aj vzhlad programov co tu vyvyjaju) a ostatnych 7 dievcat su programatorky. Co je dost sila. A chalani su (okrem samotneho CEO a financnika) vsetci programatori.
Firma sidli v podstate v budove skoly – Rusko armenskej Univerzity, mame vsak vlastny vchod. Sidli tu aj asi dalsich 7 firiem, a Sourcio a niekolko dalsich firiem tu zastresuje jeden inkubator, ktory pomaha novym firmam rozbehnut sa a poskytuje im nejake sluzby zadarmo.

A co sa tyka mojej prace, zvycajne chodim na 9.30 a o tomto case som tam medzi prvymi. Nejak sa tu neponahlaju do prace, ale radsej tu ostanu dlhsie do vecera, tak aby odrobili denne cca 8 hodin. Je tu priblizne taka moralka ako v Spanielsku, rano sa vseobecne v Armensku zacina o 9, az na tu siestu – ta tu chyba – a robi sa do vecera. Preto mi uplne staci vstavat o 8.30, do prace mi to trva 15 minut peso. Najhorsie je to s pracou v sobotu, ked mame prist na pol dna (4 hodiny). Nasa sefka chodi v sobotu az okolo jednej a ostava do vecera, keby nahodou bolo potrebne telefonovat s americkymi klientmi. Kvoli casovemu posunu ked je tu vecer tak u nich je este len rano, alebo aspon predpoludnie. A kym nepride sefka, tak tu baby prekecaju a prechichotaju 2 hodiny, namiesto toho aby rychlo dokoncili co maju a isli si uzit vikend prec z prace. Fakt mi to niekedy lezie na nervy a ked si este jedna z nich zacne hmkat nejaku melodiu, tak by som najradsej uz buchol riadne po stole... Asi je tu jeden, ale IBA jeden vazny hit, pretoze si hmka stale to iste a to uz aspon druhy tyzden. A este musim poznamenat, ze su lenive dokonca aj na to, aby po praci, ked uz idu domov, za sebou vypli pocitace. Radsej ich nechaju bezat celu noc a potom aj cely tyzden bez vypnutia. A to dokonca aj monitor, setric tam bezi celu noc...

Mojou pracovnou naplnou ma byt on-line marketing, cize propagovat ich webky na internete, a zvysovat tym navstevnost ich stranok. Dostal som k tomu aj knizku od sefky a nejake knizky v PDF formate. A popri tom nejake operativne ulohy, pomoc sefke s roznymi dokumentami a tak som uz napr. urobil 2 obojstranne letaky na 2 ich produkty, treti letak som upravoval, zostavovil som Press Kit, upravoval gramaticke a stylisticke chyby na webke, robil som prieskum konkurencie do Business planu ich novej pripravovanej sluzby, prieskum marketingovych praktik konkurencie, navrh upravy starej webky, strukturu novej webky a momentalne tiez robim prieskum konkurencie na dalsiu novu sluzbu, ktora sa ma rozbehnut buduci rok. Takze som v kuse za pocitacom, zaveseny na nete a hladam, hladam... Skoda len ze mam obycajny CRT monitor a skoro vsetci ostatni maju LCDcka, tie tak netahaju oci.
Co sa tyka mojho Wordu, tak este stale obcas zamrzne a potom hned pada, preto si musim pracu ukladat velmi casto.