Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

piatok, decembra 15, 2006

O armenskej mode

14. 12. 2006

Armenci su vseobecne trochu tmavsi, maju cierne vlasy, tmave oci a su trochu nizsi ako Slovaci. Styl obliekania je v podstate „europsky“, aj ked niektorym sa na prve pocutie zda, ze toto je moslimska krajina.

Ked som raz bol na jednej ture s ostatnymi stazistami, kym este nebola taka zima, Christoph mal cervenu mikinu, Petter zelenu a ja som mal modru. Boli sme jednoducho RGB:-) a kazdy uz na prvy pohlad aj z dialky vedel, ze sme cudzinci. Ze vraj kvoli tomu, ze Armenci nenosia tak farebne veci. Je to fakt pravda, teraz ked sa prechadzam vonku, vsetci muzi, stari, mladi, dokonca aj chlapci nosia stale cierne kabaty, alebo cierne kozusinove bundy, ale aspon roznej dlzky. Vyzera to tak konzervativne, kazdy vyzera tak rovnako, pritom v obchodoch predavaju rozne bundy, vetrovky a kabaty, aj rozdielnych farieb. Ja som si napr. kupil svetlo hnedu bundu. A hned som odlisny.

Ked rano chodim do firmy na 9.30, stretavam kopu mladych ludi, kedze firma je v budove univerzity. Niektori len prichadzaju, ini uz odchadzaju, je tu rusno, ale vsetci chalani maju cierne bundy a kabaty. Ciapky (este) nenosia, cierne vlasy ostrihane na kratko, kazdy jeden a ucesane na bok. Neviem, ci im nie je zima na hlavu a na usi (ked rano je vonku okolo nuly, mozno aj minus), alebo su uz zvyknuti, alebo je to len frajerina. Dievcata mi hovorili, ze chlapci sa zvyknu „predvadzat“, ze im nevadi ake je pocasie. Priklad: ked prsi, tak v zasade oni radsej moknu, len aby dokazali, ze im to nevadi. Je to trochu cudne, ked oni moknu a dievcata vedla nich su schovane pod dazdnikom.
Ale ja som zase iny. Na mna je tu kosa (a bude este vacsia), radsej si hned nasadim ciapku a aj rukavice, co som si tu kupil a v batozku so sebou stale nosim dazdnik. Pre istotu.

Dievcata maju takisto cierne oci, cierne vlasy. Armenske blondinky neexistuju. Aj ked som raz taku videl, vyzerala dost cudne. Na odfarbenie uplne ciernych vlasov treba asi dost vela chemie, neviem ako to znasaju vlasy, ale tie odrastajuce cierne vlasy tam aj tak vykukali. Ale armensku blondinku je vidiet este zriedkavejsie ako Porsche v Jerevane.
Co sa tyka oblecenia, je uz trosku farebnejsie ako u muzov. Nechcem zovseobecnovat, tak radsej napisem, ze poniektore su dost fifleny. Imidz nadovsetko. Tak napr. vysoke cizmy az pod kolena, opatky takmer 10 cm a k tomu ¾ nohavice, alebo rifle, ktore koncia pod kolenami tak, aby bolo vidiet cele cizmy. Kratke kabatiky, niektore obycajne, ale niektore aj take s kozusinovym golierom a kozusinovymi koncami na rukavoch. Alebo v tejto kose je este „lepsie“, ked si daju riflovu, alebo nejaku inu hrubsiu suknu po kolena a k tomu kozusinove, chlpate cizmy. „Bohovsky“ to vyzera.

Aj jedna holka z AIESECu je taka. Isli sme na vylet, na turu a ona dosla v cizmach s 10 cm opatkami. Vtedy sme sli do Garni, kde je normalna cesta, mozno vedela, ze do coho ide a usudila, ze si moze vziat aj taku obuv. Ale dalsi vylet ma vyviedol z tohto omylu. To uz bola normalna tura To bolo vtedy, ked sme sa sli aj kupat. Riadne stupanie po prasnej a kamenistej cesticke, miestami ani cesticka nebola, a ona prisla tak isto obuta. Mozno sa chcela pacit svojmu priatelovi, ktory ju doprevadzal v oboch pripadoch. Ale az natolko? Je to normalne?

Menovky: ,