Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

štvrtok, novembra 23, 2006

O novom byte

22. 11. 2006

Viaceri, ktori videli fotku chladnicky s tym kusiskom ladu v nej sa ma pytali, ci sa lad este neroztapa. A musel som im odpovedat, ze neviem, pretoze som sa odstahoval. Vlastne my obaja s Thomasom.

Uz som nieco popisal o novom byte, takze teraz pridavam fotky a myslim, ze niektore z nich vyzaduju aj komentar.

:: Fotky z noveho bytu ::

Najdolezitejsie je, ze voda tecie cely den a je tu teplejsie ako na starom byte a to aj bez kurenia. Ale zacina sa ochladzovat, tak nam majitel doniesol elektricky radiator, pretoze tie co su v byte su asi len na okrasu a nikdy nefungovali. Byt nie je az taky velky, takze tento radiator vyhreje vsetky miestnosti asi za hodinku.

Dokopy mame 3 „izby“, jednu obyvacku plne zariadenu s roztahovacim gaucom (ktory sme zatial neskusali pre istotu roztiahnut), jednu normalnu izbu s postelou a jednu „balkonovu“ izbu s druhou postelou. Pod pojmom balkonova izba sa mysli „plnohodnotna“ izba, ktora sa ziskala zamurovanim balkona. Dalej mame malu kuchynku, ale zato dobre vybavenu riadom a kuchynskym naradim, s dvoma sklapacimi stolickami, s dobrou chladnickou (kombinovana s mraznickou – pozrel som dnu a nie je plna ladu:-)) a plynovym sporakom. To je ale zrazu luxus...

Obyvacka ma celkom v pohode nabytok, gauc (roztahovaci), 2 kresla, pricom jedno je tiez roztahovacie a 2 stoliky. Z obrazkov vidno, ze v obyvacke mame dost skriniek, ale napr. vsetky 3 dolne skrinky su zapratane roznym riadom, zavaraninovymi poharmi a roznym haraburdim. Takze aj toto som zistil minuly vikend pocas upratovania.

Kupelna pekna, cista, so sprchovacim kutom, az by som povedal, ze vynovena pretoze dookola su umelohmotne obklady a strop je nizsi s bodovymi svetlami. Nizsi je preto, ze tam hore sa nachadza 200 litrova sklenena nadrz, ktora sa da napustit vodou. Voda sice tecie cely den, ale len studena a neskoro v noci uz nema taky tlak ako cez den. Ale teci, takze to je len taka pikoska. Teplu vodu mame prave z tej nadrze v kupelni, pretoze je to vlastne bojler. Ten musime samostatne vypnut aj zapnut. Odtial potom tecie tepla voda v kupelni aj v kuchyni. A ked sa chceme vecer sprchovat, tak musime hodinu a pol predtym zapnut bojler a za ten cas sa voda zohreje na tu spravnu teplotu na sprchovanie a tuto teplotu potom udrzi az do rana. Ale ak sa ten cas prezenie, tak voda je tak horuca, ze treba cakat aj niekolko hodin.

A teraz zlepsovaky: Ked je bojler zapnuty, tak v kupelni svieti zelene svetielko, ktore je tam dodatocne nainstalovane (pozri obrazok). V tom plastovom strope je aj mala diera cez ktoru sa da nakuknut a skontrolovat stav vody v sklenenej nadrzi. A pri sprchovani je dobre kontrolovat stav teplej vody dalsim zlepsovakom (tiez pozri obrazok) na principe plavaka, ktory je v nadrzi a snurka z nej je vyvedena von do sprchy. Pricom ceruzkou su dokreslene hranicne body. Tazitko na snurke potom ukazuje priblizny stav vody v nadrzi. Jednoduche a velkolepe...

A pravdaze tu nechyba telefonna linka a tak sa vieme aj napojit na internet. Dokonca sa vieme napojit cez jednu snuru aj obaja naraz a tak cerpame kredit len z jednej predplatenej karty. A to pomocou bezdrotovej siete Wifi. Takze dakujem svojmu bratovi, ze mi tuto wifi kartu kupil:-).

No a cele toto „kralovstvo“ mame za 76 000 dram (5 800 Sk) na mesiac, pricom si este musime platit vodu, elektriku, telefon (toto nie su velke polozky) a ked dojde plyn, tak aj novu plynovu bombu (ale ta by mala vydrzat este asi 2 mesiace). A budeme sa skladat dvaja a mozno k nam o 2 tyzdne pride aj treti. Uvidime.

Po podpisani zmluvy sme si s Thomasom zahrali kamen, papier, noznice. Ja som vyhral a tak som si mohol vybrat izbu ako prvy. Prvu noc som spal na byte sam, Thomas ostal na tom starom a tak som vyskusal vsetky postele a podla toho som si vybral izbu. Zase tu balkonovu:-). V obyvacke som nechcel byt a v balkonovej izbe je lepsia postel ako v tej druhej izbe, pricom tam je nejake potrubie a obcas tam pocut ako huci voda. Ale len obcas. A tak som si vybral zase balkon. Tato izba ma len 1 normalnu stenu a aj na tej je koberec (ale aspon izoluje), na dalsej stene je su okna smerom na ulicu, oproti na stene je velke okno a presklene dvere do obyvacky (kedze v minulosti to bol vychod na balkon) a v tretej stene je vchod do kuchyne bez dvier. Mam tam poriadnu postel, „pisaci“ stol a jedno kreslo. Je tam sice chladnejsie, ale pred spanim si to tam vykurim prenosnym radiatorom a spat v chladnejsej miestnosti je aj zdravsie.

Z tohto bytu mam do prace este blizsie. Je to asi 15 minut peso stale do kopca. Takze ani pohyb na cerstvom vzduchu mi nechyba. Ale zacina sa riadne ochladzovat. Aspon ze tu nefuka ten Kosicky vietor:-).

A na zaver, kluc od bytu. To je ten velky:-). A taky isty velky som mal aj od predchadzajuceho bytu. Ale tie dvere mali aj zamok na maly kluc, ale ten sme nemali a preto sme zatvarali len tym bezpecnostnym. Ale na novom byte je toto jediny zamok na vchodovych dverach. Bezpecnostny – do zarubne sa zasunu tri kovove koliky hrube ako prst. Ale ten kluc sa mi nezda velmi bezpecnostny, ved vyzera ako najmenej 100 rocny a ledva ma nejake zubky. Dokonca ked som daval robit kopiu, trvalo to 20 minut, akoby to struzlikal rucne. Ten maly kluc mam od kancelarie v praci, a svetielko, tak to sa moze kedykolvek zist. Clovek nikdy nevie, kedy tu vypadne prud na schodisti.

Tolko k novemu bytu.