Armenia

http://peter-armenia.blogspot.com
Ahojte a vitajte na mojom blogu venovanom zážitkom z mojej stáže v Arménsku prostredníctvom študentskej organizácie AIESEC.

piatok, novembra 03, 2006

O prvych dnoch vo firme


Pondelok, 30. 10. 2006

Do firmy sme prisli ako inak s AIESECarkou zodpovednou za tuto firmu o 9.18 a dozvedeli sme sa ze ta marketerka co ma byt moja sefka pride takmer az za 1 hodinu a CEO tu este tiez nie je. Kancelaria je dost velka, 8 stolov s pocitacmi dookola pri stene a uprostred okruhly stol so stolickami. Zatial je tu v kancelarii len 1 zena a ta sa stale tvari ze daco robi, dajako zhovorciva nie je, aj ked sa mi po anglicky pozdravila. Ale to bolo len vtedy, kym tu bola AIESECarka. Odvtedy nic, prisla len dalsia zena, ta si pozrela maily a potom dakde zdrhla. Zatial sa tu kavickuje a pozeraju emaily. Zda sa ze sa zacne pracovat az ked dojde sefka. Neviem ci ich mam nutit do rozhovoru ja, lebo medzi sebou rozpravaju pravdaze len po armensky, alebo mam pockat na sefku a potom si to vyjasnime... Takze cakam, dostal som PC, tak som si pozrel maily. Moja sefka, Gayane, je marketingova manazerka, trosku starsia dama. Ked koncecne dosla, zobrala ma po vsetkych kancelariach na 2 poschodiach a vsetky ma predstavila. Nakoniec ma zobrala k samotnemu riaditelovi (CEO), trosku sme pokecali ale len tak vseobecne. Prvy den ubehol len tak, ze som si pozeral veci, co predo mnou spravil predchadzajuci stazista Julius z Kanady.

Obycajne budem pracovat od cca 9.00 do 18.00 (normalne 8 hodin a je v tom 1 hod. na obed), ale prichod do prace je flexibilny od 9 – 10. Raz som prisiel o 9.30 a kancelaria bola este zatvorena, tak som musel pockat v zasadacke.

Utorok, 31. 10. 2006

Na druhy den som mal podpisat zmluvu a tak by som sa mal dozvediet aj svoju pracovnu napln. Dozvedel som sa ze original zmluvy je po armensky a do anglictiny su prelozene len najdolezitejsie casti. Takze to som si precital, bolo to v poriadku. Ale ked ja budem podpisovat aj takuto kratsiu verziu tak to musia mat prelozene aj do armenciny. Preklad trval dva dni. Zda sa mi ze budem podpisovat kratsiu zmluvu v anglictine aj v armencine a este jednu dlhsiu verziu len v armencine. Inak zatial sa mam len oboznamovat s ich produktmi.

Dohovorit sa s nimi da po anglicky, takmer kazdy tu rozprava po anglicky a mozno, ze aj kazdy, nie len takmer, len sa boja ozvat. Moja sefka rozprava perfektne a nema s tym problem, ale ostatni sa boja ozvat a radsej hovoria stale po armensky a z toho nerozumiem nic, iba ak do toho zamiesaju anglicke slovo, alebo ked pritakavaju a hovoria ano, ano. To sa povie ha, ha. A ked niekto nieco nechape a potom mu dojde (po slovensky aaano), tak povie haaaa.

Moj cisty plat bude 100 000 dram (AMD) co je priblizne 7 600 Sk. Taky naozaj lepsi byt stoji prave 100 000 na mesiac, ale keby sme sa poskladali 3 tak je to ok. Z mojej hrubej mzdy je uz odratane socialne poistenie a dan. Zdravotne poistenie tu nemaju. Zamestnanci, ak chcu, si ho platia sami, ale je to naozaj dost vela. Ale obycajne to zvykava byt forma benefitov pre zamestnancov. Sourcio zatial existuje len 1 rok, takze taketo benefity si este nemoze dovolit, ale Lycos, materska spolocnost, take benefity poskytuje.

Maju tu novu jedalen, otvorili ju prave v pondelok (v den mojho prichodu). Este som tam nebol, ale dovtedy chodili na obedy niekam von.

Druhy den bol tiez nudny, tiez som si mal len prezerat dokumenty a oboznamovat sa so vsetkym.


Streda, 1. 11. 2006

Aj napriek tomu, ze na Slovensku je statny sviatok a v tento den sa nepracuje, v Armensku take nieco neexistuje.

Treti den bol uz lepsi. Aj ked sa zmluva este stale prekladala, dostal som prve zadanie. Urobit 2 stranovy propagacny material o jednom z ich produktov. Celkom mi to islo az na koniec zacal haprovat Word aj Windows, ked sa na striedacku zacali same resetovat a ja som v kuse stracal cast svojej prace. Takze koniec som dokoncoval asi na 10 krat. Ked to bolo konecne hotove, sefka bola spokojna, zobrala si to citat a ja som dostal nove zadanie: precitat cast webky a poopravovat gramaticke chyby v anglictine. Myslel som ze to bude najprv zbytocne, ale naozaj sa ich naslo dost...

Menovky: